Bank Pocztowy wciąż drugi na rynku w przyroście ROR-ów

W 2012 roku Bank Pocztowy zwiększył liczbę Pocztowych Kont Standard i Nestor o ponad 212 tys. i tym samym utrzymał drugie miejsce w przyroście rachunków osobistych.

Bank Pocztowy kolejny rok z rzędu jest wiceliderem w przyroście liczby rachunków osobistych. Na koniec 2012 r., dzięki tak szybkiemu wzrostowi prowadził ponad 727 tys. Pocztowych Kont Standard i Nestor. – Bardzo dobre wyniki sprzedażowe pozwoliły nam na  awans do pierwszej 10. banków w Polsce pod względem liczby prowadzonych rachunków. Przyrost kont r/r wyniósł 41%, podczas gdy rynek rósł o 6% – mówi Szymon Midera, wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy może pochwalić się najniższym na rynku kosztem pozyskania ROR, mierzonym jako stosunek wydatków na media ogółem do liczby pozyskanych ROR osiąganym w kolejnych latach - 2009 r., 2011 r., 2012 r. (w 2010 r. Bank zajmował pod tym względem 2 miejsce na rynku). W 2012 r. koszt pozyskania jednego konta wynosił dla Banku Pocztowego średnio 55 zł/ROR, czyli był najniższy na rynku (wg. danych Nielsen Audience Measurement oraz Expert Monitor Kantar Media). Oznacza to, że Bank Pocztowy jest liderem pod względem skuteczności komunikacji marketingowej, przy utrzymaniu wysokiej efektywności kosztowej.

2012 rok był rekordowy dla Banku Pocztowego pod względem liczby otwieranych rachunków. Bank Pocztowy potwierdza w ten sposób, że konsekwentnie realizowana Strategia kierowania oferty do osób z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, a także emerytów i rencistów przynosi bardzo dobre efekty. Bank zachęca tzw. nieubankowionych, czyli osoby nieposiadające konta do korzystania z usług sektora. Niemal 70% kont otwartych przez Bank w 2012 r. otworzyli właśnie Klienci z miejscowości do 50 tys. mieszkańców.

 – W Polsce otwartych jest obecnie blisko 26 mln rachunków bieżących. Jednak badania TNS Pentor pokazały, że kont bankowych nie ma ponad 10 mln dorosłych Polaków. Skuteczność naszych działań z tą grupą, jak i ogólnie w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców pokazuje, że rynek, na którym się rozwijamy posiada duży potencjał. Ludzie są zainteresowani otwieraniem kont, dostrzegają korzyści z posiadania rachunku w banku. Niemal 400 tysięcy prowadzonych przez nas rachunków ma dyspozycję przelewu wynagrodzenia Klienta – mówi Szymon Midera.

Na koniec 2012 roku liczba kont w Banku Pocztowym przekroczyła 727 tys. sztuk. Większość kont osobistych dla Klientów detalicznych prowadzonych przez Bank Pocztowy to Pocztowe Konta Standard (52%), natomiast Pocztowe Konta Nestor stanowiły 48%. Aż 78% nowych rachunków zostało otwartych w sieci Poczty Polskiej.

Konta w Banku Pocztowym prowadzone są bezpłatnie. Pocztowe Konto Nestor oferuje możliwość bezpłatnego dostarczania gotówki przez listonosza pod wskazany adres, bez limitu liczby dostaw. Dzięki temu pozwala na zachowanie przyzwyczajeń oraz zapewnia dostęp do nowoczesnych usług bankowych – m.in. bankowości internetowej. Bank oferuje do kont karty płatnicze, kredytowe, jak również możliwość ubiegania się o kredyt w rachunku, lub limit debetowy w Pocztowym Koncie Nestor.

Celem Banku na 2013 r. jest otwarcie około 400 tys. Pocztowych Kont Standard i Nestor. Wsparciem jest trwająca kampania reklamowa w telewizji, podkreślająca dostępność usług Banku Pocztowego „Nawet tam, gdzie diabeł mówi dobranoc”.

Usługi Banku są oferowane poprzez sieć sprzedaży liczącą 40 Oddziałów i Placówek, 203 Mikrooddziały, niemal 1900 Pocztowych Stanowiskach Finansowych i sieci mobilnych sprzedawców Spółki Dystrybucyjnej. Z oferty Banku może skorzystać za pośrednictwem Internetu – www.pocztowy.pl i Call Center.